چگونه در ميان جمع بهترين باشيم؟
تاریخ : چهار شنبه 29 / 3برچسب:,
نویسنده : هادی

  وارد يك مهماني مي‌شوي، همه مهمانان مشغول صحبت هستند، در ميان آن‌ها فردي ناآشنا توجهت را به‌خودش جلب مي‌كند كه تعدادي از دوستانت به دورش جمع شده‌اند و با دقت به صحبت‌هاي او گوش مي‌دهند. از روي كنجكاوي به آن‌ها نزديك مي‌شوي؛ مهمان ناآشنا لباس خيلي مجلل و آراسته‌اي به تن ندارد اما حتي براي تو كه او را نمي‌شناسي زيبا به‌نظر مي‌رسد. شما هم به بقيه ملحق مي‌شوي. بعد از اتمام مهماني هر كسي راجع به اين فرد صحبت مي‌كند. «گويي مهمان ناآشنا با يك جادو تقريبا همه را هيپنوتيزم كرده است.» اين جمله را با خودت مي‌گويي و آرزو مي‌كني كاش مي‌توانستي در نخستين برخورد آنقدر زيبا به‌نظر برسي.


 

سرتاپا گوش باش

آبراهام لينكلن يك جمله معروف دارد و آن اين است:« اگر زبانت را ببندي و ديگران در مورد حماقتت به ترديد بيفتند خيلي بهتر است از اينكه لب به زبان بگشايي و همه را به يقين برساني كه احمقي.» براي زيبا بودن نيازي نيست كه كلمات قصار به كار ببريد و مدام حرف بزنيد. هرچقدر بيشتر به ديگران گوش دهيد و حرف‌هاي‌شان را درك كنيد آن‌ها بيشتر دوست‌تان خواهند داشت. هرگز ميان صحبت كسي نپريد يا خود را بي‌علاقه نشان ندهيد، در طول صحبت خود را نخارانيد _حتي اگر ضروري بود_ اين كار را نكنيد چون در غيراين صورت نه تنها زيبا نخواهيد بود بلكه مورد تنفر هم قرار خواهيد گرفت. مستقيم به چشمان مخاطب‌تان نگاه كرده و صحبت‌هايش را با پرسيدن سوال دنبال كنيد اما با همه اين اوصاف يادتان باشد نمي‌شود همه مردم را راضي نگه داشت و براي همه زيبا و محبوب بود.

 

با خودت روراست باش

آدم‌هايي كه از خودشان ديدگاهي ندارند و مدام نظرات‌شان را تغيير مي‌دهند نمي‌توانند محبوب باشند. براي اين‌كه اطرافيان‌تان بتوانند روي شما حساب كرده و شما را دوست داشته باشند، روشي را در زندگي انتخاب كنيد كه فقط مربوط به شخص خودتان باشد و از روي نظر ديگران تقليد نشده باشد. براي محبوب بودن اصلا لازم نيست به چيزي تظاهر كنيد كه نيستيد و تنها ژست يك شخص روشنفكر يا متفاوت را به‌خود بگيريد. آدم‌هاي زيبا خودشان را با همه ضعف‌هاي‌شان پذيرفته‌اند و از بروز نقص‌ها و اشتباهات‌شان هيچ ترسي ندارند. خودتان باشيد؛ اين كليد زيبا بودن شماست.


 

جادويي كه پشت زبان شما پنهان است

زيبا بودن فقط مربوط به آراستگي ظاهر و لباس‌هاي مارك‌دار شما نيست هرچند در نگاه اول ممكن است توجه خيلي‌ها را به‌خودتان جلب كنيد اما اگر نتوانيد از عهده مهارت‌هاي ديگر زيبايي بربياييد، نمي‌شود به شما لقب يك آدم زيبا را داد. درخشيدن در يك جمع دوستانه يا در محيطي كه در آن كار مي‌كنيد به عوامل مختلفي بستگي دارد كه مهم‌ترين آن نحوه صحبت كردن شماست. حتما شما هم افرادي را مي‌شناسيد كه با وجود اين‌كه ظاهر زيبايي ندارند به‌عنوان يك شخصيت دوست‌داشتني و زيبا شناخته شده‌اند. به نحوه صحبت كردن آن‌ها دقت كنيد. چه چيز متفاوتي را در آن مي‌بينيد؟ اين دسته از افراد حال چه آگاهانه يا ناآگاهانه هنگام صحبت سرعت مناسبي را براي بيان گفته‌هاي‌شان به كار مي‌برند. آن‌ها نه خيلي تند صحبت مي‌كنند و نه خيلي آرام كه ديگران را كلافه كنند. تن صداي اين افراد گرم و محكم است و حتي اعتماد به نفس را مي‌شود به‌خوبي از روي نحوه به زبان آوردن جملات‌شان حس كرد. علاوه بر اين، آن‌ها از يك جادوي كوچك ديگر هم استفاده مي‌كنند. لبخند! اين همان چيزي است كه تاثير خيلي خوبي را روي مخاطب مي‌گذارد. ممكن است شما اطلاعات عمومي بالايي داشته باشيد اما موقع بيان كردن آن به تن صدا و سرعت بيان آن توجه نداشته باشيد. در اين شرايط مخاطب شما در طول صحبت يا با دست‌هايش بازي مي‌كند يا به جايي ديگر نگاه مي‌كند. اين همان لحظه‌اي است كه بايد ساكت شويد و ديگر صحبت نكنيد متاسفيم اما شما در جذب مخاطب‌تان شكست خورده‌ايد.


 

نقش پادري را بازي نكن

فكر مي‌كنيد چرا آدم‌هايي كه بيشترين فداكاري و دلسوزي را در حق ديگران مي‌كنند و حتي در اين راه از خواسته‌هاي خود مي‌گذرند نمي‌توانند به اندازه افرادي كه چنين روشي را در زندگي ندارند، محبوب‌تر باشند؟ براي اين‌كه محبوب و زيبا باشيد هرگز نقش پادري را به‌عهده نگيريد تا ديگران از روي‌تان رد شده و لگدمال‌تان كنند. سعي نكنيد خودتان را به خاطر ديگران قرباني كنيد. خواسته‌ها و نيازهاي‌تان را با جرات بيان كنيد تا ديگران هم شما را جدي بگيرند.




:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
به وبلاگ من خوش آمدید ، امیدوارم از مطالبی که براتون میذارم خوشتون بیاد و ازشون در تمامی مراحل زندگیتون استفاده کنید تا بتونم سهم هرچند خیلی کوچکی در موفقیت ایرنیان عزیزی که این وبلاگ رو میخونن داشته باشم. ممنون

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 306
بازدید هفته : 317
بازدید ماه : 797
بازدید کل : 121739
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 62
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرواز به سوی شادی و موفقیت و آدرس moafagh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.